סוגי מכשירי שמיעה בשוק

א רק ירידה באיכות הראיה תופסת את מקומה בחיים, אלא גם לא מעט אנשים סובלים בירידה באיכות השמיעה לעיתים משמעותית. מרבית מקרי הירידה בשמיעה מתרחשים בגילאים מתקדמים ופוגשים רבים בשלב הזקנה. בעשורים קודמים נהגו רבים לסבול מירידה דרסטית בשמיעה ללא קבלת טיפול ראוי, אך בשנים האחרונות פותחו אביזרי שמיעה רבים ומגוונים אשר מאפשרים שיפור דרמטי במקרים בהם ישנה ירידה בשמיעה. מכירים אדם ששואל אתכם אחרי כל משפט שאתם אומרים לו מה? כנראה שהוא זקוק למכשיר שמיעה, סבא אומר לכם שאתם לא מדברים ברור ולכן הוא לא מבין אתכם? כנראה שהוא סובל מירידה בשמיעה – ספרו לו על הטכנולוגיה המתקדמת שמאפשרת להם לשפר את איכות חייהם.

אודות מכשירי שמיעה

סביר כי התמונה הראשונה שעולה לכם בראש, כאשר אתם שומעים את צמד המילים מכשירי שמיעה, היא מכשיר גדול שנתלה על האוזן ומחובר גם לראש. הגיע הזמן להחליף את התמונה המקורית בתמונה חדשה שמתאימה יותר לעידן הנוכחי. עוד לפני שנפרט אודות סוגים שונים של מכשיר שמיעה, בואו נבין מהם מכשירי השמיעה. מכשירי שמיעה מצליחים להעביר למרכיב אותם עוצמת קול כך שיצליח להסדיר את שמיעתו ולהפוך אותה לטובה יותר אם לא כפי שהייתה לפני ההידרדרות אז טובה יותר.

אדם הסובל מלקות שמיעה, סובל במקביל מאיכות חיים ירודה כך שמכשיר השמיעה באופן חד משמעי מצליח לשפר את איכות החיים ולהפוך אותם לטובים יותר. מכשיר השמיעה קולט את הצלילים והקולות מהסביבה על ידי מיקרופון ייעודי ומתקדם ומעביר אותם אל תוך האוזן לא לפני שהגביר את עוצמתם במידה הנכונה. את מכשירי השמיעה מפתחים מהנדסים טכנולוגים ומעט לעט מתבצעים מחקרים המוכיחים כי מכשירי השמיעה אכן מצליחים לשפר את איכות חייהם באופן משמעותי.

 

הסוגים השונים של מכשירי השמיעה

בעידן הנוכחי קיימים מספר סוגים שונים של מכשירי שמיעה המותאמים לסובלים מלקות שמיעה קלה ועד לקות שמיעה חמורה. התאמת מכשיר שמיעה מתבצעת באופן מדויק על ידי מכון ייעודי. הכירו חלק ממכשירי השמיעה הקיימים כיום בשוק:

1.מכשיר לתעלת האוזן – מכשיר שכמעט ולא ניתן לראות אותו הכולל סוללה קטנה מאוד ומתאים למי שסובל מלקות שמיעה קלה. התאמת המכשיר היא למי שיש תעלת אוזן רחבה מספיק אליה יכול המכשיר להתאים. ישנו מכשיר נוסף המתאים לתעלת האוזן בעל סוללה גדולה יותר.

2.מכשיר שמיעה המוצב מאחורי האוזן – מכשיר שמיעה איכותי וחזק יותר מהמכשיר המוצב בתעלת האוזן להם מגבר וסוללה גדולה יותר. המכשיר מותאם לילדים הסובלים מלקות שמיעה כך שהמכשיר מאחורי האוזן קולט את הצלילים ומעביר אותם ע"י צינורית אל תעלת האוזן.

3.מכשיר רסיבר – מכשיר מתקדם אותו מציבים בתעלת האוזן למכשיר סאונד גבוהה ורמת נוחות גבוהה. מכשירי שמיעה מאפשרים שיפור משמעותי באיכות החיים של הילד המתבגר המבוגר ואף הקשיש. ישנם כיום מכשירי שמיעה איכותיים ואף כמעט בלתי נראים שכדאי לשקול במידת הצורך.