חשיבות תחזוקת מכשירי השמיעה


טיפים לטיפול במכשירי שמיעה

ניקוי מכשיר שמיעה

  • השג את הכלים המתאימים: מברשת שעווה ומברשת הם כלים הכרחיים לניקוי בבית. שעוות אוזניים יכולה להצטבר בפתח בקצה מכשיר שמיעה שבו הקול יוצא וגורם לקול עמום או משוב (שריקה). נשאר מספיק זמן, זה יכול לפגוע במקלט. השתמש בבחירה והמברשת כדי לנקות את השעווה בעדינות.
  • קבע הרגלים טובים:  שטוף את הידיים תמיד לפני שאתה מנקה את מכשירי השמיעה. השאר את מכשירי השמיעה בחוץ במהלך שגרת ההיגיינה שלך. התקלח ושטוף את הפנים והשיער בלי מכשירי השמיעה שלך כך שמים וסבון לא יכולים לפגוע בהם. הכניסו את העזרים לאחר שמורחים מוצרי שיער כמו תרסיסים או ג'לים.
  • נקה את המכשיר בסופו של יום: ניקוי מכשירי השמיעה לפני השינה נותן להם כמה שעות לאוויר לפני שתכניס אותם שוב. הימנע ממגבונים עם כימיקלים או אלכוהול בעת ניקוי מכשירי שמיעה מכיוון שהם עלולים לפגוע בהתקנים.
  • הימנע מחום או קור קיצוני: אם הטמפרטורה נמוכה מהקפיאה ואתה מוציא את מכשירי השמיעה שלך מהאוזניים כדי לדחוף את שביל הגישה, השאיר אותם בתוך הבית במקום לאחסן אותם בכיס המעיל שלך. כמו כן, אם אתה מוציא את מכשירי השמיעה שלך לקפוץ לבריכה ביום החם ביותר של הקיץ, קח אותם לתוך הבית במקום להשאיר אותם על שולחן לצד הבריכה. 

כיצד לנקות מכשירי שמיעה של ITE (באוזן)

בעת ניקוי מודל ITE, בצע את הצעדים הבאים:

  1. התמקד בניקוי שלך בפתחים שבמכשיר, כולל יציאות המיקרופון, באמצעות מברשת שיניים רכה או מברשת המסופקת על ידי רופא השמיעה שלך בכדי לפנות שעווה בנויה. החזק את המכשיר עם הפתח אותו אתה מנקה כלפי מטה, כך שכל חלקיקים רופפים ייפלו ממכשיר השמיעה במקום להישאר בתוכו.
  2. לאחר מכן, השתמש במקל שעווה או וו בכדי לפנות כל דבר מהחורים שלא יצאו עם המברשת.
  3. סיים על ידי ניגוב המכשיר כולו במטלית נקייה ויבשה או ברקמה. זה יסיר פסולת ממקרה של מכשיר השמיעה.


כיצד לנקות מכשירי שמיעה של BTE (מאחורי האוזן)

כדי לנקות מכשיר שמיעה BTE ו earmold , בצע את הפעולות הבאות: 

  1. בדקו אם יש בו פסולת והסירו אותו בעזרת מברשת רכה או מטלית יבשה.
  2. הסר את מכסה האוזן מהוו לניקויו. חלק מכיסויי האוזניים, במיוחד אלה העשויים מחומרים רכים, עלולים להתבהר ולהכתים לאורך זמן. ניגובם נקי מדי יום והשרייתם במים חמים וסבון אחת לשבוע יעזור. הניחו לתבניות להתייבש לחלוטין בן לילה לפני השימוש, ואל תשתמשו בהן באלכוהול או בכימיקלים אחרים. כיסויי האוזניים שלך עלולים לפתח ריח קל לאורך זמן, אך ריח עז יכול להצביע על דלקת אוזניים, לכן התייעץ עם רופא השימוע שלך אם אתה מבחין בכך.
  3. השתמש במפוח נורות בכדי לכפות מים מהצינור ואז הניח לו להתייבש לחלוטין בן לילה.