תהליך התאמת מכשיר שמיעה למטופל

מה יקרה במהלך פגישת ההתאמה שלי?

האודיולוג ידון איתך באובדן השמיעה שלך וידאג שתבין את תוצאות בדיקת השמיעה שלך, אשר יבוצעו במועד מוקדם יותר. האודיולוג ישאל כמה שאלות הקשורות לירידה בשמיעה שלך ולקשיים שאתה חווה.

האודיולוג יסתכל במורד תעלת האוזן שלך באמצעות אוטוסקופ; זהו מכשיר ידני קטן המאיר את תעלת האוזן. לצורך ביצוע בדיקה זו יונח קצה פלסטיק קטן ממש בכניסה של תעלת האוזן. בפגישה הקודמת שלך יידון איזה סגנון התאמה מתאים ביותר לירידה בשמיעה. אם יש להתקין את מכשיר השמיעה על תבנית אוזניים, אודיולוג יכניס את תבנית האוזן לאוזן שלך כדי לבדוק התאמה ולמדוד את אורך הצינורות הנכון המחבר את תבנית האוזן למכשיר השמיעה. אם יש להתקין את מכשיר השמיעה בתצורת התאמה לאוזן פתוחה, האודיולוג יבחר את פיסת האוזן הנכונה שתשב בתעלת האוזן ותניח מכשיר מדידה קטן על האוזן על מנת לקבוע את האורך הנכון של צליל דק. צִנוּר.

כדי לתכנת את מכשיר השמיעה לאובדן השמיעה שלך, יבוצעו מספר מדידות.   האודיולוג יבצע התאמות מרשמות למכשיר השמיעה ואז ידון בדעותיך לגבי איכות הצליל. ניתן לבצע התאמות נוספות לפי העדפתך האישית.

לאחר התכנות של מכשיר השמיעה שלך, האודיולוג ידגים כיצד להפעיל ולנקות את מכשיר השמיעה. יוצג לך גם כיצד להכניס ולהסיר את מכשיר השמיעה שלך.

אם יש לך שאלות לאודיולוג, אל תהסס לשאול אותם בפגישה שלך.

למה עלי לצפות ממכשיר השמיעה שלי?

מכשירי שמיעה דיגיטליים מותאמים לאובדן השמיעה שלך. מכשיר השמיעה הדיגיטלי שלך יסתגל אוטומטית בהתאם להגדרה ולסביבה בה אתה נמצא. מכשיר שמיעה לא מתכוון להחזיר לך את השמיעה; עם זאת, זה אמור לעזור לך עם קשיי השמיעה שאתה חווה. אתה אמור להיות מסוגל לשמוע צלילים יומיומיים רבים שאולי אחרת לא תוכל לשמוע. אתה יכול גם להתחיל לשמוע צלילים ששכחת, כמו רשרוש המעיל שלך או זמזום המקרר שלך. רבים מהצלילים הנשכחים הללו עשויים להיות מורגש למדי בהתחלה, אך במהרה הם יהפכו למקובלים כאשר תרכיב את מכשיר השמיעה ותסתגל אליו.

משתמשים רבים במכשירי שמיעה חדשים מציינים כי קולם נשמע שונה לעצמם שוב זה יהפוך למקובל עם הזמן. יהיה עליך להיות בעל מוטיבציה ושיהיה לך התמדה לעבור את תהליך השיקום של חבישת מכשיר השמיעה. השגת התועלת המלאה ממכשיר השמיעה שלך היא תהליך הדרגתי. לרוב המשתמשים במכשירי השמיעה החדשים ייקח בין 8 ל 12 שבועות בממוצע להתאקלם בהגברה. אם החלטתם שיהיו לכם שני מכשירי שמיעה, חשוב שתלבשו אותם כזוג, מכיוון שהם מוגדרים לעבוד יחדיו זה עם זה.

כיצד אוכל להתכונן לפגישה?

אנא קרא את עלון המידע. שתף את המידע שהוא מכיל עם בן / בת הזוג ובני משפחתך (אם תרצה בכך) על מנת שהם יוכלו לעזור ולתמוך. יכול להיות שיש מידע שהם צריכים לדעת, במיוחד אם הם מטפלים בך בעקבות בדיקה זו.

ניתן להשפיע על הבדיקות שבוצעו, ובמקרים מסוימים למנוע אותן באמצעות דלקות שעווה ואוזניים; חשוב לוודא שאוזניכם נקיות משעווה. רופא המשפחה שלך יוכל להציע לך עצות אם אינך בטוח. אם יש לך דלקת אוזניים, כדאי לפנות למחלקת האודיולוגיה על מנת לארגן את הפגישה שלך.

כמה זמן ייקח המינוי?

התור יימשך כשעה.

האם יהיו לי פגישות נוספות?

יהיה עליך לחזור למחלקה לאודיולוגיה על בסיס 6 חודשי כדי לשמור על מכשיר השמיעה שלך. יימסרו לך פרטי התקשרות בכדי להסדיר זאת. לא יוצע לך באופן קבוע פגישת מעקב. במחלקה לאודיולוגיה יש מדיניות גישה פתוחה, מה שאומר שתוכלו ליצור קשר עם המחלקה בכל עת כדי לארגן פגישות מעקב נוספות והערכות שמיעה. אינך זקוק להפניה נוספת מרופא המשפחה שלך.

במקרים מסוימים, תוצאות בדיקת השמיעה שלך או התגובות במהלך ההיסטוריה הרפואית עשויות להוביל להמלצה של האודיולוג לקבל הפניה למחלקת אוזניים, אף וגרון (אף אוזן גרון). אם אתה מסכים לכך, האודיולוג ייצור קשר עם רופא המשפחה באמצעות מכתב כדי להסדיר זאת.